سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

ایستگاه امروز ما شهر چنگدو مرکز استان سیچوان واقع در جنوب غربی کشور چین است.

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از بی بی سی تا ساعت 7 صبح روز سه شنبه 1387/2/24 بیش از 000و10 نفر آمار تلفات اعلام شده از سوی خبرگزاری شینهوای چین بوده است که در طی زمین لرزه عصر دیروز در کشور چین و با بزرگی 7/8 ریشتر رخ داد.
دیشب و امروز که این خبرها رو دیدم و شنیدم یاد بم افتادم یاد آن زن و مردی که وقتی جسدشان را از زیر آوار بیرون کشیدند یکدیگر را در آغوش کشیده بودند یا آن مادری که قرآن به دست خود را به روی فرزند خویش انداخته بود و به یاد صدها مورد دیگری که همین 5 ماه پیش چهارمین سالگرد شان را برگزار کردیم. حالا آن طفلی که مادر خود را فدای او کرد و ایثار مادرانه انجام داد 4 یا 5 ساله است. حالا آن طفل شیرخواره آماده رفتن به مدرسه میشود تا یاد بگیرد بنویسد :

بابا آب داد

دارا انار دارد

شاید هم بنویسد:

مادر جان داد

حالا بعد از گذشت 4 سال و نیم از فاجعه انسانی که در بم رخ داد فاجعه ای عظیم تر در چین اتفاق افتاده اما به رنگ زرد و برای زرد پوستانی که آنها هم خدایی دارند که همان خدای ماست، مادرانی دارند مانند مادران ما، پدرانی دارند مثل پدران ما و الان فرزندانشان غمی دارند مانند غم فرزندان بم.
بیاییم یاد بگیریم از غم دیگران غمگین شویم، با شادیشان شاد شویم و با خنده شان بخندیم چرا که بنی آدم اعضای یکدیگرند.
به امید اینکه روزی در دنیا باشد که هیچ غمی در دل کسی نباشد.
حرف آخر:
یادمان باشد شاید شبی که خفیتم صبح دیگر برنخیزیم یادمان باشد که این زلزله ممکن بود برای ما اتفاق بیفتد یادمان باشد با هم مهربان باشیم و بیاد هم
یادمان باشد ........

 نوشته شده توسط مهدی منتظر در سه شنبه 87/2/24 و ساعت 9:44 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 1
مجموع بازدیدها: 3796
جستجو در صفحه

خبر نامه